onsdag 13. april 2011

Aha! Fremgang! Ein fyr, nærmere bestemt "SwedishLuthier", har toge seg brye å lagt ein tegning øve ka eg bør gjør me plassering av neck-pocket og plassering av bridge iforhold te det. Fekk to alternativer: 1. lag ein neck pocket extension (bare gjette terminologi her) eller 2. at eg flytte alt lenger inn på kroppen.


Eg dreiv på å retta på konsepttegningen når an sendte dette, så det eg dreiv på me va identisk me øverste, bare eg velge og muligens å forma område rundt neck litt mer som ein strat. Får se. Kan ver det ikkje e nødvendig.
Ka syns du/dokk om sånn han har plassert knotter og svitsj her? Det e sånn standard telecaster og det sko vært ein rektangel metallplada rundt. Tror det hadde sitt kult ud.. 

BTW, det e visst ikkje någe viktig å tenka på vinkler og sånt drid nå lenger. Siden Fender lage heilt beine gitarer, og dette praktisk talt e ein telecaster, me alternativ kropp, så e det bare passa på at necken komme høgt nok øve body etc.

1 kommentar:

  1. Eg syns plasseringen av knotter og svitsj ser supernais ud. Den gitaren i forrige post såg litt ut som om du hadde tatt halsen te ein giraff og kroppen te ein elefant... det klaffte ikkje heilt 100%. Men me knottene og tatt fra telecaster, så ser det smuth ud! Då blir det liksom litt mer blanding enn bare å smella halsen te ein strato på kroppen te ein prs.

    SvarSlett